Regulamin stowarzyszenia zwykłego pn.
Bydgoska Liga Tenisa imienia Henryka Drzymalskiego

§ 1

Stowarzyszenie nosi nazwę „Bydgoska Liga Tenisa imienia Henryka Drzymalskiego” i zwane jest dalej Stowarzyszeniem.

§ 2

Podstawą działania Stowarzyszenia są przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 2261) oraz postanowienia niniejszego Regulaminu.

§ 3

Stowarzyszenie jest dobrowolnym, samorządnym, trwałym zrzeszeniem o celach niezarobkowych.

§ 4

  1. Stowarzyszenie jest stowarzyszeniem zwykłym w rozumieniu ustawy Prawo o stowarzyszeniach.
  2. Stowarzyszenie nie posiada osobowości prawnej.

§ 5

Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem miasta Bydgoszczy.

§ 6

Siedzibą Stowarzyszenia jest miasto Bydgoszcz.

§ 7

Celem Stowarzyszenia jest:

  1. Promowanie i rozwijanie amatorskiego tenisa ziemnego.
  2. Organizowanie rozgrywek ligowych, turniejów i wydarzeń sportowych.
  3. Integracja lokalnego środowiska miłośników tenisa.
  4. Propagowanie zdrowego trybu życia poprzez aktywność fizyczną.
  5. Wspieranie rozwoju sportowego członków.

§ 8

Stowarzyszenie realizuje swój cel poprzez:

  1. Organizowanie ligi tenisowej i innych rozgrywek.
  2. Prowadzenie działalności szkoleniowej, informacyjnej i promocyjnej.
  3. Współpracę z instytucjami publicznymi, klubami i innymi organizacjami.
  4. Prowadzenie strony internetowej oraz mediów społecznościowych.

§ 9

  1. Członkiem Stowarzyszenia może zostać osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niepozbawiona praw publicznych, która zadeklaruje gotowość działania na rzecz realizacji celów Stowarzyszenia określonego w § 7 niniejszego Regulaminu.
  2. Przyjęcie w poczet członków Stowarzyszenia następuje w drodze uchwały Zarządu, podjętej po złożeniu Zarządowi przez wstępującego do Stowarzyszenia pisemnej deklaracji członkowskiej.
  3. Ustanie członkostwa następuje na skutek:
    1. dobrowolnej rezygnacji z przynależności do Stowarzyszenia, złożonej Zarządowi na piśmie,
    2. śmierci,
    3. pozbawienia praw publicznych,
    4. utraty pełnej zdolności do czynności prawnych,
    5. wykluczenia, w drodze uchwały Zarządu, z powodu:
      1. nieprzestrzegania przepisów Regulaminu,
      2. nieprzestrzegania uchwał Zebrania Członków,
      3. działania na szkodę Stowarzyszenia.
  4. Zarząd, w terminie 30 dni od daty podjęcia uchwały, o której mowa w ust. 3 pkt 5, ma obowiązek doręczyć jej odpis osobie, której uchwała dotyczy.
  5. Osobie, której dotyczy uchwała Zarządu w sprawie wykluczenia członka Stow2arzyszenia, przysługuje odwołanie do Zebrania Członków.
  6. Odwołanie można wnieść w ciągu 30 dni od daty otrzymania odpisu uchwały.
  7. Odwołanie rozpatruje Zebranie Członków na najbliższym posiedzeniu i jego uchwała jest ostateczna.

§ 10

  1. Zebranie Członków zwoływane jest przez Zarząd Stowarzyszenia co najmniej raz na rok, nie później niż 6 miesięcy od dnia bilansowego.
  2. Zarząd powiadamia wszystkich członków Stowarzyszenia co najmniej na 7 dni przed terminem Zebrania o miejscu, porządku obrad oraz pierwszym i drugim terminie posiedzenia.
  3. Zebranie zwołuje Zarząd:
    1. z własnej inicjatywy,
    2. na pisemny, uzasadniony wniosek co najmniej 1/3 członków Stowarzyszenia.
  4. Uchwały Zebrania Członków zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w pierwszym terminie – przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby członków, w drugim terminie (wyznaczonym nie wcześniej niż pół godziny po pierwszym terminie) – bez względu na liczbę obecnych członków uprawnionych do głosowania.
  5. Uchwały o:
    1. zmianie Regulaminu,
    2. rozwiązaniu Stowarzyszenia i powołaniu likwidatora oraz przeznaczeniu majątku Stowarzyszenia,
    3. wyborze i odwołaniu Zarządu
    podejmuje Zebranie Członków w głosowaniu jawnym, zwykłą większości głosów przy obecności co najmniej połowy członków Stowarzyszenia.
  6. Do kompetencji Zebrania Członków należy:
    1. uchwalanie Regulaminu i jego zmian,
    2. podjęcie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia,
    3. uchwalanie głównych kierunków i programów działaniu Stowarzyszenia,
    4. wybór i odwołanie Zarządu,
    5. rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań merytorycznych i finansowych Stowarzyszenia,
    6. określanie wysokości składki członkowskiej oraz trybu jej uiszczania,
    7. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu o wykluczeniu członka,
    8. rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków Stowarzyszenia.

§ 11

  1. Zarząd Stowarzyszenia składa się z 3 członków, wybieranych przez Zebranie Członków na 2-letnią kadencję.
  2. Pracą Zarządu kieruje Prezes.
  3. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na trzy miesiące.
  4. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, a w razie jego nieobecności upoważniony przez Prezesa Wiceprezes, który o terminie, miejscu i porządku obrad powiadamia wszystkich członków Zarządu co najmniej na tydzień przed zebraniem.
  5. Do kompetencji Zarządu należy:
    1. realizowanie celów Stowarzyszenia,
    2. reprezentowanie Stowarzyszenia na zewnątrz oraz działanie w jego imieniu,
    3. realizowanie uchwał Zebrania,
    4. kierowanie bieżącą działalnością Stowarzyszenia,
    5. zarządzanie majątkiem i funduszami Stowarzyszenia, zgodnie z uchwałami Zebrania,
    6. zwoływanie Zebrań Członków,
    7. przyjmowanie oraz wykluczanie członków Stowarzyszenia,
    8. sporządzanie sprawozdań merytorycznych i finansowych Stowarzyszenia i przedstawianie ich Zebraniu Członków do zatwierdzenia.
  6. Członkowie Zarządu wybierani są przez Zebranie Członków w trybie określonym w §10 ust.5 pkt 3 Regulaminu.
  7. W skład organu władzy wchodzą kandydaci, którzy uzyskali kolejno największą liczbę głosów.
  8. Uchwały Zarządu zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, przy obecności co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych do głosowania.
  9. Wygaśnięcie mand3atu członka Zarządu następuje na skutek:
    1. dobrowolnej rezygnacji z funkcji i członkostwa w Zarządzie, złożonej Zarządowi na piśmie,
    2. śmierci,
    3. pozbawienia praw publicznych,
    4. utraty pełnej zdolności do czynności prawnych,
    5. odwołania z funkcji i członkostwa przez Zebranie Członków w trybie określonym w § 10 ust. 5 pkt 3.
  10. Podejmowanie przez Zarząd stowarzyszenia czynności przekraczających zakres zwykłego zarządu wymaga uprzedniej zgody wszystkich członków stowarzyszenia zwykłego oraz udzielenia przez nich pełnomocnictwa do dokonania tych czynności.
  11. Czynnościami przekraczającymi zakres zwykłego zarządu są w szczególności:
    1. nabycie oraz zbycie nieruchomości lub prawa użytkowania wieczystego;
    2. ustanowienie ograniczonego prawa rzeczowego;
    3. zawarcie umowy kredytu albo pożyczki;
    4. przejęcie długu, uznanie długu, zwolnienie z długu, przystąpienie do długu, zawarcie umowy poręczenia lub zawarcie innej podobnej umowy;
    5. zaciągnięcie innych zobowiązań przekraczających wartość 10 000 zł.

§ 12

  1. W przypadku wygaśnięciu mandatu członka Zarządu, władzy tej przysługuje prawo uzupełnienia swego składu w drodze kooptacji dokonanej spośród członków Stowarzyszenia.
  2. W tym trybie można uzupełnić nie więcej niż 1/3 składu organu pochodzącego z wyboru.

§ 13

  1. Stowarzyszenie uzyskuje środki na swoją działalność ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz ofiarności publicznej.
  2. Stowarzyszenie prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  3. Dla ważności oświadczeń woli składanych w imieniu Stowarzyszenia w sprawach majątkowych wymagane są podpisy Prezesa i Wiceprezesa lub dwóch Wiceprezesów Zarządu działających łącznie.
  4. Dla ważności oświadczeń woli składanych w imieniu Stowarzyszenia w sprawach niemajątkowych wymagany jest podpis Prezesa lub jednego z dwóch Wiceprezesów.

§ 14

  1. Stowarzyszenie może zostać rozwiązane uchwałą Zebrania Członków w trybie określonym w § 10 ust. 5 pkt 2 Regulaminu.
  2. W przypadku podjęcia uchwały o rozwiązaniu się Stowarzyszenia Zebranie Członków powołuje w drodze uchwały likwidatora oraz decyduje o przeznaczeniu majątku Stowarzyszenia w trybie określonym w § 10 ust. 5 pkt 2 Regulaminu.

§ 15

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy ustawy Prawo o stowarzyszeniach.